רוש לוגו

יוגה ככלי שיכול לסייע בהתמודדות עם מחלות

יוגה היא פעילות גופנית ורוחנית שמטרתה לאחד את הגוף ואת הנפש, המשלבת תנועה יחד עם טכניקות נשימה, מדיטציה והרפיה.

מי אני? שמי ניר שרון ואני מורה ליוגה, מתרגל בקביעות יוגה ומאוד מאמין בכלי הזה, אשר מאחד את הגוף והנפש, מחזק, מגמיש, מרגיע ומרפא. אני מדריך קבוצות יוגה של אנשים אשר מתמודדים גם עם כאבים כרוניים ובעיות מפרקים. אני בעצמי מתמודד עם מחלה שנקראת המופיליה, הגורמת לבעיות בקרישיות הדם אשר עשויה להביא לפגיעה במפרקים. במקרה האישי שלי, אלה היו מפרקי הקרסוליים שנפגעו עד לכדי התערבות כירורגית בשל מחלת ההמופיליה.

בשלב זה הבנתי שעליי לשנות את אורח חיי שהיו רוויים בפעילות ספורטיבית מאומצת כמו טניס (אימנתי ושיחקתי 15 שנה), קפוארה וריצה. הבנתי שפעילויות אלה כבר לא מתאימות למצבי הפיזי וכך התגלגלתי לתרגול של יוגה, בו התנועה מגיעה מתוך מקום של הקשבה לגוף, תשומת לב לנשימה ומה נכון לגוף ולנפש שלי. בתרגול של יוגה אתה לא מתחרה נגד אף אחד, אתה רוצה לדאוג לרווחת הגוף והנפש האישית שלך בכדי להרגיש יותר בנוח בעולם, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית. כיום לאחר 5 שנות תרגול אני יכול לומר בבטחה שהגוף והנפש שלי במקום הרבה יותר טוב משהיו לפני 5 שנים ואני יותר מאשמח אם תצטרפו אליי לצעידה בשביל היוגה ולהתנסות בתרגילים פשוטים.

כאשר אנשים חושבים על יוגה הם בעיקר חושבים על גמישות, כח, שרירים ושלד, איזון ויציבה, מה שנכון מאוד, אך אלו הם רק חלק מהסגולות הפיזיות של היוגה. נפש בריאה בגוף בריא! באסכולה המדעית קיימת הסכמה רחבה אודות תרומתה של פעילות היוגה לשיפור תחושת החיות והחיוביות וצמצום התחושות השליליות כגון אגרסיביות, לחצים, כעסים ומצב רוח ירוד.

תרגול יוגה משלב בתוכו מדיטציה ומיינדפולנס. מיינדפולנס נקרא בשפה העברית ״קשיבות״, שזה למעשה פיתוח היכולת לכוון את מלוא תשומת הלב לחוויה המתרחשת בהווה ללא שיפוט. ההיבט של המדיטציה והמיינדפולנס בתוך תרגול יוגה מתמקד בעיקר באימון התודעה של האדם. תרגול זה מעניק הזדמנות לשפר את המיקוד והריכוז כנגד הסחת הדעת של זרם המחשבות האינסופי המתרחש בראשנו, זרם הגורם לנו להיות בראש ולא במציאות, ואף עלול לעצור את יכולת הפעולה שלנו במצבים מסוימים ולהוציא אותנו מאיזון נפשי, ועל אחת כמה וכמה בזמן שאנו מתמודדים עם מחלה או כאבים. תרגולים אלה יכולים לבנות חוסן נפשי, ובכך לעזור למטופל להתמודד עם מתחים ולנהל טריגרים פוטנציאליים, אשר עלולים להוביל למצב רוח ירוד וחוסר אנרגיה. כמו כן, תרגול היוגה יכול לקדם את ההשתקפות העצמית של המטופל, דבר שיכול להוביל ולחשוף את מקור הפחדים שאיתו הוא מתמודד.

בנוסף להתמודדות המנטלית של כל אדם הנמצא בטיפול מורכב, יתכן ויהיה עליו גם להתמודד עם תופעות לוואי גופניות של הטיפולים, אשר עשויות לעיתים להיות מאופיינות בחולשה, עייפות וכאבים. במקרים אלה תרגול יוגה עדין של תנועה רכה בשילוב נשימות עשוי להועיל ולהקל על ההתמודדות.

אני מזמין אתכם להצטרף לשביל היוגה ולצפות ב-3 סרטוני תרגול יוגה עדינים שיכולים להתאים לכל אחד ואחת.

 

הסרטון והתרגילים המוצגים בו אינם בגדר טיפול רפואי ואינם תחליף להיוועצות עם אנשי מקצוע. ייתכן שהתרגילים או חלקם אינם מתאימים לביצוע על ידי כל צופה, ובכל מקרה של ספק בהקשר זה יש להיוועץ עם איש מקצוע טרם ביצוע התרגילים.

ניר שרון | מורה ליוגה
יוגה ככלי שיכול לסייע בהתמודדות עם מחלות
<

ROCHE MUSIC

מוסיקה יכולה להרגיע אותנו, לעורר רגשות ולפעמים אפילו לעורר זיכרונות. היא משפרת את הזיכרון, את יכולת התקשורת והביטוי, ומסייעת לשיקום הגופני. מוסיקה יכולה להפחית מתחים, לשמח ולעורר תקווה ולתרום לתחושת אנרגיה חיובית. כך, למוזיקה היכולת להשפיע לטובה על איכות החיים.

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

רוש מושיטה בספוטיפיי

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

שירי תקווה
מצב רוח טוב
הרופאים ממליצים
מוזיקה עברית
מוזיקה לועזית
בודק...