רוש לוגו

טרשת נפוצה ועבודה

הגן על עצמך בפני השפעות העייפות היום יומית

 

העייפות עשויה לפגוע באיכות החיים המקצועיים, ולכן היא עלולה להוות מקור לחשש עבור המטופלים הסובלים מטרשת נפוצה. האם אהיה בכושר גופני מספיק טוב כדי ללכת לעבודה? האם המצב הנפשי שלי יאפשר לי להשלים את משימות היום? ואיך להישמר מפניי עייפות קשה?

9 מתוך 10 מטופלים שאובחנו עם טרשת נפוצה סובלים מעייפות כרונית. כיום, ישנן דרכים פשוטות אשר לא דורשות מאמץ רב ועשויות לסייע בהגבלת השפעת העייפות על סביבת העבודה. 

  • ראשית, ניתן להקל על הקושי הרגשי הקשור למחלה, על ידי שיתוף העמיתים והממונים עליך לגבי קיום המחלה. קשה להסתיר את האמת מהעמיתים שלך על בסיס יומיומי על ידי מציאת תירוצים להיעדרויות תדירות ולעייפות שעשויה לפגוע בתפקוד בזמן העבודה.
  • נסו להימנע מסיטואציות מקצועיות מאתגרות, כגון שעות עבודה שאינן סדירות, עבודה בעמידה ותנאי עבודה שונים שמגבירים את העייפות הפיזית או הנפשית שנצברה. בטווח הבינוני והארוך, עבודה בשעות הלילה עלולה לגרום להפרעות שינה, עלייה במשקל, הפרעות מצב הרוח. הפרעות אלו מזינות את תחושת העייפות שהיא עצמה עשויה להיות מקור להפרעות קוגניטיביות.
  • הקדימו את זמני ההפסקות במהלך יום העבודה לפני שתחושת העייפות מתגברת.  לעיתים, חולים בטרשת נפוצה מרגישים שרמת האנרגיה שלהם יורדת ככל שהזמן עובר ביום, במיוחד במהלך שעות הצהריים.
  • נסו לבדוק את ההיתכנות לעבודה מהבית עם הממונים עליך, במידה והעבודה שלך מאפשרת זאת; מספר ימים של עבודה מהבית במהלך השבוע יסייעו להגביל את כמות הנסיעות אשר יכולות להכביד. במידת האפשר, יש לבחור זמני עבודה גמישים על מנת להתאים אותם לזמנים שרמת האנרגיה שלך גבוהה יותר.
  • מחוץ לשעות העבודה, הקפידו על פעילות גופנית מותאמת על מנת להפחית את תחושת העייפות. בנוסף לחיזוק של מערכת החיסון ושמירה על רמה טובה של בריאות נפשית, הרגל זה עשוי לשפר את איכות השינה, לאזן את לחץ הדם ולהוריד את תחושת הסטרס שמקורה בעייפות פיזית ונפשית.

בערבים, צרו לכם רגעי מנוחה אמיתיים לפני השינה. המטרה היא לנסות ולהפחית את הפרעות השינה אשר נפוצות יותר בקרב חולי טרשת נפוצה בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

טרשת נפוצה ועבודה
<

ROCHE MUSIC

מוסיקה יכולה להרגיע אותנו, לעורר רגשות ולפעמים אפילו לעורר זיכרונות. היא משפרת את הזיכרון, את יכולת התקשורת והביטוי, ומסייעת לשיקום הגופני. מוסיקה יכולה להפחית מתחים, לשמח ולעורר תקווה ולתרום לתחושת אנרגיה חיובית. כך, למוזיקה היכולת להשפיע לטובה על איכות החיים.

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

רוש מושיטה בספוטיפיי

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

שירי תקווה
מצב רוח טוב
הרופאים ממליצים
מוזיקה עברית
מוזיקה לועזית
בודק...