רוש לוגו

טיול נגיש: כפר עין כרם

ביקור בכפר עין כרם בירושלים

תחילת המסלול: חניון ציבורי עין כרם, יש לכתוב ב-WAZE חניון ציבורי כין כרם

משך הטיול: כשעה וחצי

מסלול: קל ונגיש

סיור בעין כרם הוא קצת כמו לטייל בחו"ל. מראה בתי האבן, הסמטאות הציוריות, צריחי הכנסיות ויערות האורנים שבסביבותיו מקנים לו מראה של כפר אירופאי שכמו לקוח מגלויה.

את הסיור מומלץ להתחיל מן החניון הציבורי ומכאן לשוטט בין בתי הכפר. קשה להאמין אך שורשי הכפר נעוצים אי שם לפני 3000 שנה כאשר היה זה יישוב חקלאי כנעני. בית הכרם המקראית, ישוב יהודי מימי בית ראשון, מזוהה עם עין כרם של היום ומסורות יהודיות מדברות על כך שאוצרות המקדש הוטמנו כאן. הכפר היהודי ומרכזי הפולחן במקום השתנו בתקופה היוונית, הרומית והביזנטית כאשר החלו להבנות במקום מקדשים ולאחר מכן כנסיות. כשהאוכלוסייה מוסלמית התיישבה בכפר נוספו בו מסגדים, ולאחר 1948, כשיהודים התיישבו כאן נבנו בו בתי כנסת.

ריבוי הכנסיות מסגיר את חשיבותו של המקום לעולם הנוצרי. על פי המסורת זה היה כפר הולדתו של יוחנן המטביל אך קדושת הכפר קשורה בדבר מה נוסף. כדי לדעת מהו, נרד מהחניון לעבר "מעיין מרים". מרים, היא אותה "מריה" אמו של ישו, אשר ביקרה את קרובת משפחתה, אלישבע הידועה כאימו של יוחנן. ממי מעיין זה שתתה מרים, רחצה את בגדיה ופניה והפכה בכך את מימיו למקודשים עד כדי כך שעל אף האיסור לשתות ממימיו (בשל סכנת זיהום) הצליינים שפוקדים אותו לא פוסחים על שתיית מימיו ושטיפת פניהם.

במרחק של כמה פסיעות ישנה תצפית יפה לעבר הרי ירושלים והטרסות ששופצו על ידי תושבי הכפר. מכאן אפשר לראות את השקדיות הפורחות בחודשי החורף ואת הבוסתנים עם העצים המלבלבים בחודשי האביב.

נחזור מעט ונפנה שמאלה לרחוב האורן. מיד אחר כך נפנה ימינה לרחוב "דרך האחיות". בהמשך הרחוב נראה את מלון הבוטיק "אלגרה" האוצר בין חדריו את סיפור האהבה, הבלתי אפשרי, של אלגרה בלו היהודייה ופרנסיס ג'ברא רחיל, הערבי נוצרי. זוג שיצא נגד כל המוסכמות, נישא והקים בבית זה את משפחתו. בזמן מלחמת העצמאות ברחו מכאן כמו מרבית תושבי הכפר שנמלטו לירושלים, לשועפט, לערים בגדה המערבית ולירדן.

 

כל המידע הנמסר בעמוד זה הינו בגדר מידע כללי בלבד. השימוש במידע הוא על דעת ובאחרויותו הבלעדית של המטייל בלבד. באחריות המטייל בלבד לבדוק מראש, כולל מול הגופים המוסמכים האם מסלול הטיול מתאים לאופי ולזהות המטייל/מטיילים, למזג האוויר, ולמכשולים ועוד.

מרטין שטיין | מדריך טיולים מוסמך
טיול נגיש: כפר עין כרם
<

ROCHE MUSIC

מוסיקה יכולה להרגיע אותנו, לעורר רגשות ולפעמים אפילו לעורר זיכרונות. היא משפרת את הזיכרון, את יכולת התקשורת והביטוי, ומסייעת לשיקום הגופני. מוסיקה יכולה להפחית מתחים, לשמח ולעורר תקווה ולתרום לתחושת אנרגיה חיובית. כך, למוזיקה היכולת להשפיע לטובה על איכות החיים.

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

רוש מושיטה בספוטיפיי

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

שירי תקווה
מצב רוח טוב
הרופאים ממליצים
מוזיקה עברית
מוזיקה לועזית
בודק...