רוש לוגו

טיול נגיש: הר הצופים – תצפיות

נקודת תצפית הר הצופים

נקודת תחילה: מרפסת תצפית הר הצופים, ב-WAZE יש לכתוב תצפית הר הצופים

כל מרפסת התצפית נגישה

מכאן אנו יכולים לראות את חומות העיר העתיקה שנבנו על ידי הסולטן העות'מאני, סולימאן המפואר, במהלך המאה ה-16. הן עומדות איתן ומגדירות את גודלה של העיר ירושלים עד אמצע המאה העשרים, אז החלו התושבים לצאת מן החומות, לבנות שכונות חדשות ולהרחיב את תחומי העיר. כיום ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל ובה מתגוררים למעלה מ-874,000 תושבים.

ממזרח, אל מול החומות, נראה הר הזיתים הקדוש ליהודים לנוצרים ולמוסלמים. על פי המסורת היהודית אתר אחרית הימים הוא הר הזיתים ובית הקברות העצום שבו ממחיש את חשיבותו למסורת הקשורה בתחיית המתים. על פי המסורת, המשיח עתיד לצאת משער הרחמים (אשר נאטם כאשר נבנתה חומת העיר) והראשונים לקום לתחייה יהיו אלו הקבורים מולו.

בצמוד לבית הקברות היהודי ועל מדרונותיו של הר הזיתים ניתן לראות מספר רב של כנסיות המנציחות אירועים המוזכרים בברית החדשה. הר הזיתים הוא המקום בו בילה ישו בשבוע האחרון לחייו, כאן הוא נתפס בידי הרומאים, כאן בכה על ירושלים ובכך הפך את ההר למקודש לנוצרים.

גם במסורת המוסלמית קשור הר הזיתים לתחיית המתים. מלון שבע הקשתות מרמז בשמו על שעתיד להתרחש באחרית הימים. גשר דקיק, בבעל שבע קשתות, ימתח בין הר הזיתים לבין הר הבית. הטובים יעברו בהצלחה ואילו הרעים ייפלו אל מותם.

הר הבית, כפי שהוא מכונה על ידי יהודים, הוא המקום בו עמדו בית המקדש הראשון ובית המקדש השני. מאז חורבנו על ידי הרומאים בשנת 70 לספירה הפכה רחבת המקדש למזבלה הראשית של ירושלים. בשנת 691 הגיע השליט המוסלמי עבד אל מאליכ לכאן ובנה את כיפת הסלע המצופה זהב. כמה שנים אחר כך, הקים בנו את מסגד אל אקצא, והפך את ירושלים למקום השלישי בקדושתו עבור המוסלמים אחרי מכה ומדינה.

 

כל המידע הנמסר בעמוד זה הינו בגדר מידע כללי בלבד. השימוש במידע הוא על דעת ובאחרויותו הבלעדית של המטייל בלבד. באחריות המטייל בלבד לבדוק מראש, כולל מול הגופים המוסמכים האם מסלול הטיול מתאים לאופי ולזהות המטייל/מטיילים, למזג האוויר, ולמכשולים ועוד.

מרטין שטיין | מדריך טיולים מוסמך
טיול נגיש: הר הצופים – תצפיות
<

ROCHE MUSIC

מוסיקה יכולה להרגיע אותנו, לעורר רגשות ולפעמים אפילו לעורר זיכרונות. היא משפרת את הזיכרון, את יכולת התקשורת והביטוי, ומסייעת לשיקום הגופני. מוסיקה יכולה להפחית מתחים, לשמח ולעורר תקווה ולתרום לתחושת אנרגיה חיובית. כך, למוזיקה היכולת להשפיע לטובה על איכות החיים.

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

רוש מושיטה בספוטיפיי

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

שירי תקווה
מצב רוח טוב
הרופאים ממליצים
מוזיקה עברית
מוזיקה לועזית
בודק...