רוש לוגו

טיול נגיש: גן לאומי קומראן

ביקור בגן לאומי קומארן, יש לכתוב ב-WAZE גן לאומי קומראן

משך הטיול: כשעתיים

מסלול: קל ונגיש

בשנת 1947 רעו מוחמד אד'יב ובן דודו את עדרם, כשלפתע אחת העיזים טיפסה על מצוק תלול ונעלמה לתוך מערה. מוחמד החל קורא לעז ומשזו בוששה לצאת החליט להביאה בעצמו. הוא טיפס אט אט על המצוק התלול וכשעמד בפתח המערה החשוכה החל לזרוק אבנים לתוכה. להפתעתו נשמע קול חרס נשבר. סקרנותו גברה על פחדו והוא נכנס אל המערה, שהם התגלו לעיניו עשרות כדים. אפשר לנסות ולדמיין מה הייתה תחושתו, וכיצד התרגש כאשר נגלה האוצר הזה לעיניו. כמה מן הכדים היו ריקים אולם באחרים מצא פיסות עור מגולגלות. אולי זה לא היה האוצר לו ציפה, אך כשיצא לבית לחם, להתייעץ עם סוחר עתיקות, הבין שבידיו שלל גדול. יחד עם מכריו הבדווים הם החלו סורקים מערות במדבר יהודה כשמפעם לפעם מצאו תגליות נוספות.

המגילות שהתגלו באקראי הפכו לאחד הממצאים הארכיאולוגיים החשובים ביותר שהתגלו במאה העשרים והן שופכות אור על קהילה יוצאת דופן שחיה כאן במשך כמאתיים שנה. החוקרים סבורים שמדובר בכת מדבר יהודה, או כת "היחד", אשר שמה יכול להעיד על אורח החיים השיתופי שניהלו. יש הסבורים שזוהי כת האיסיים המוכרת מכתביו של יוסף בן מתתיהו ומכתביהם של היסטוריונים בני התקופה.

המגילות והממצאים הארכיאולוגיים מספרים את סיפורה של קהילה מבודדת, אשר חיה חיי שיתוף וסגפנות. ביקור באתר קומראן מספק הצצה לאורח החיים יוצא הדופן של בני הכת שחיו כאן לפני 2000 שנה.

את הביקור בגן לאומי קומאראן  מומלץ להתחיל בצפייה בסרט קצר על תולדות קומראן ואח"כ לבקר במוזיאון קטן המתאר את אורח חייהם של התושבים. משם ניתן לעקוב אחרי שביל נגיש לסיור באתר הארכיאולוגי אשר לאורכו מוצבים שלטי הסבר. באתר תוכלו לראות את מספר המקוואות העצום ביחס לגודל האוכלוסייה, עובדה המעידה על משמעותה וחשיבותה של הטהרה למי שראו את עצמם כ"בני האור". אך כיצד הגיעו מים לכאן, אל הגבעה הזאת במדבר? וממה התקיימו התושבים?

אם תבקרו באתר קומראן אולי תגלו את התשובות.

טיול נעים!

 

כל המידע הנמסר בעמוד זה הינו בגדר מידע כללי בלבד. השימוש במידע הוא על דעת ובאחרויותו הבלעדית של המטייל בלבד. באחריות המטייל בלבד לבדוק מראש, כולל מול הגופים המוסמכים האם מסלול הטיול מתאים לאופי ולזהות המטייל/מטיילים, למזג האוויר, ולמכשולים ועוד.

 

 

מרטין שטיין | מדריך טיולים מוסמך
טיול נגיש: גן לאומי קומראן
<

ROCHE MUSIC

מוסיקה יכולה להרגיע אותנו, לעורר רגשות ולפעמים אפילו לעורר זיכרונות. היא משפרת את הזיכרון, את יכולת התקשורת והביטוי, ומסייעת לשיקום הגופני. מוסיקה יכולה להפחית מתחים, לשמח ולעורר תקווה ולתרום לתחושת אנרגיה חיובית. כך, למוזיקה היכולת להשפיע לטובה על איכות החיים.

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

רוש מושיטה בספוטיפיי

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

שירי תקווה
מצב רוח טוב
הרופאים ממליצים
מוזיקה עברית
מוזיקה לועזית
בודק...