רוש לוגו

5 עצות לשינה טובה יותר

גילוי של מחלה כרונית או קשה, טיפולים אינטנסיביים והחשש מניתוח עשויים לפגוע באיכות השינה. מכאן החשיבות להכיר את התנאים התורמים לשינה איכותית.

נסו להקפיד על טקס השינה

כדי להירדם וליהנות משינה איכותית, רצוי לישון בחדר שקט, מאוורר, חשוך ככל האפשר ובטמפרטורה נעימה עבורכם. כמו כן, שנו בחדר נקי ושקט ועל מזרן נוח, אלה הם התנאים האידאליים.

מומחים סוברים שעדיף ללכת לישון באותה שעה בכל לילה. נסו לא להתעלם מסימני העייפות הראשונים (פיהוק, עפעפיים כבדים וכו'), בכדי לא לפספס את "רכבת השינה". בחרו לכם מה לשלב בטקס השינה, קריאה, מוזיקה או הרפיה. בכל מקרה, נסו להימנע ממסכים ותאורה מלאכותית. 

שמרו על סדירות

אנשים רבים נוטים לחשוב שלא נורא לישון מעט שעות במהלך השבוע מפני שבסוף השבוע יוכלו להשלים את שעות השינה "שהפסידו". עם זאת, יש מומחים הטוענים כי שינה ממושכת בבוקר מזיקה לשינה, מכיוון שהיא משבשת את הסדירות של קצב השינה והערות. כתוצאה מכך, השעון הביולוגי שעונה לאותות סדירים של שעות השינה, ובמיוחד לשעת ההתעוררות, כבר לא יהיה מסונכרן. לכן, "השלמת שעות" בסוף השבוע אינה מועילה כמו שנוטים לחשוב. 

תזונה

לתזונה תפקיד משמעותי באיכות השינה. ככל שנאכל אוכל מגוון ומאוזן יותר, כך סביר שנישן טוב יותר. מנגד, ארוחות כבדות עשויות לעכב את השינה. אם אתם חושבים שאלכוהול מעודד הירדמות, חשוב לדעת שהוא גם משבש את מחזור השינה ועשוי להחמיר נחירות. באופן דומה, צריכה מופרזת של קפה, תה או סודה המכילה קפאין אינה מומלצת.

פעילות גופנית

לספורט יש השפעה חיובית על הפחתת מתחים. אפילו הליכה קצרה, עשויה לעודד שינה. יש לציין כי ההשלכות החיוביות ביותר מורגשות כשהתרגול מתבצע בין 4 עד 8 שעות לפני השינה. אין צורך לחרוג משעה של פעילות גופנית או לתרגל אותה בעצימות גבוהה מדי. נסו לשמור על עקביות התרגול הגופני.

להילחם במתח

אנשים רבים אינם מרוצים מאיכות השינה שלהם. מתח עשוי לגרום לבעיות הירדמות, איתן ניתן להתמודד בדרכים שונות לרבות פסיכותרפיה, דיקור ותרגילי הרפיה. 

5 עצות לשינה טובה יותר
<

ROCHE MUSIC

מוסיקה יכולה להרגיע אותנו, לעורר רגשות ולפעמים אפילו לעורר זיכרונות. היא משפרת את הזיכרון, את יכולת התקשורת והביטוי, ומסייעת לשיקום הגופני. מוסיקה יכולה להפחית מתחים, לשמח ולעורר תקווה ולתרום לתחושת אנרגיה חיובית. כך, למוזיקה היכולת להשפיע לטובה על איכות החיים.

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

רוש מושיטה בספוטיפיי

אתם מוזמנים ליהנות כאן ממוסיקה לפי טעמכם.

שירי תקווה
מצב רוח טוב
הרופאים ממליצים
מוזיקה עברית
מוזיקה לועזית
בודק...